Ana içeriğe atla

Excel Dosya (File) Sekmesi Kullanımı ve Özellikleri

DOSYA SEKMESİ

Dosya sekmesine tıkladığımızda karşımıza çıkan pencereye Backstage görünümü denir. Dosya sekmesiyle verilerimizi kaydedebilir, dosyaları açabilir, belgeyi  yazdırabilir, dosyalarımıza şifre verebiliriz. Şimdi dosya sekmesi ile neler yapabileceğimize bakalım.

KAYDET: Dosyanızı kaydeder. Daha önce dosyayı kaydetmişseniz dosyaya yaptığınız son değişiklikle kaydedilir. Eğer dosyayı ilk kez kaydediyorsanız karşınıza kaydet penceresi açılacaktır.   Kaydet   düğmesine   tıkladığınız   da   belgeniz   verdiğiniz   isimle   kaydedilir. Kaydedilecek yer belirtmezseniz dosyayı sol tarafta bulunan Belgeler klasörün altında bulabilirsiniz. Vermiş olduğunuz dosya ismi başlık çubuğunda görünür.

FARKLI KAYDET: Daha önce bir yere kayıtlı olan dosyayı farklı bir isim veya farklı bir yere kaydetmek için kullanılan bir komuttur.
Dikkat Edelim

Kaydet ile farklı kaydet kavramlarının işlevlerinin aynı olmadığına dikkat etmeliyiz. Belge ile çalışırken kaydet dersek yaptığımız değişiklikleri belgeye uygular ve belgemizde değişiklik meydana gelir. Farklı kaydet ile kaydedersek eski belgemiz yaptığımız değişikliklerden etkilenmez ve eski belgemizi değiştirmeden yaptığımız değişiklikleri uyguladığımız yeni bir belge oluşturmuş oluruz.

: Excel programında daha önce oluşturduğunuz belgelerinizi açmak için kullanılır.
KAPAT: Açık olan Excel belgesini kapatır.

BİLGİ: Belgenizle ilgili tüm özeliklere buradan ulaşabilirsiniz. Bu düğmenin en önemli özelliği buradan  önemli  belgelerinize  parola  verebilir,  kişi  veya  kişilerin  belgenize  ulaşmasını engeller.
EN SON: Üzerinde çalıştığınız en son belgeleri buradan ulaşabilirsiniz. Kaydettiğiniz belgelerin tam olarak nerede olduğunu bilmiyorsanız bu düğme sizin için tam bir kurtarıcı görevi üstlenir.

YAZDIR: Belgenize son şekli verdikten sonra YAZDIR komutuyla yazıcı ayarlarını yapıp çıktısını alabilirsiniz.

ÇIKIŞ: Microsoft Office Excel programını kapatılmasını sağlar.

Dikkat Edelim
Çıkış ile kapat komutlarının farklı işlevleri vardır.

Çıkış  Microsoft  Office  Excel  programını  tamamen  kapatılmasını  sağlar  yani  programdan tamamen çıkmış oluruz.
Kapat ise sadece çalıştığımız sayfanın kapatılmasını sağlar. Dosya sekmesini kullanarak eski çalışmalarımıza ya da yeni çalışma sayfası oluşturarak Excel programını kullanmaya devam edebiliriz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Excel Ekle (Insert) Sekmesi Kullanımı ve Özellikleri

EKLE SEKMESİ   Ekle sekmesi seçildiğinde 5 tane grubun ekrana geleceğini söylemiştik bizim için gerekli olanları anlatmaya çalışacağız. Bunlar; Tablolar, Çizimler, Grafikler, Bağlantılar ve Metin gruplarıdır. Tablo Ekleme Excel de tablo eklemek için Ekle sekmesinde tablo sekmesi sırasıyla seçilir.   Tablo sekmesi seçildikten sonra karşımıza tablo oluştur adında bir pencere açılır. Bu açılan pencere de tablonuzun yeri nerede bölümü hücre numarası ile ifade edilmektedir. Mouse ile taranan satırlar veya sütunlar otomatik olarak yazılmaktadır. Başka bir yol ise kişi tarafından hücre numaraları girilebilir. Tamam, düğmesi seçildiğinde ise o bilgilere göre tablomuz oluşur. Bunu bir örnekle açıklayalım: Bir bölüm listesi oluşturalım ve o listeye tablo uygulayalım. Listenin İlk Hali                            Listenin Son Hali Tablom...

Excel "Hücreye Sığdır" ve "Hücre Birleştir" Özellikleri

Wrap Text(Hücreye Sığdır) Excel hücre genişliğini istediğimiz gibi yönetebilmemize imkan sağlıyor fakat bazı durumlarda hücrelerin genişliğini tek tek düzenlemek bizim için zaman kaybı olabiliyor. Örnekte yazdığımız yazıyı hücreye sığdıramadığımızı görebilirsiniz. Wrap Text(Hücreye Sığdır) özelliğini kullanarak yazıyı çok kolay bir şekilde hücreye sığdırabiliriz.    Wrap Text (Hücreye Sığdır)  butonuna tıkladığımızda yazının hüceye yerleştiğini görmekteyiz. Merge& Center(Hücre Birleştir) Merge& Center(Hücre birleştir) butonunu birden fazla hücreyi birleştirmemizi sağlıyor. Şekil 1 de 2015 yılı sadece ‘’AY’ sütununu’ kapsamaktadır. Örnek 2 de ise; Hem ‘’AY’  hemde ‘’ADET’’ kısmını ortaladığını görebilirsiniz. Merge& Center butonu örnektedeki gibi, isterseniz bütün excel tablosunu tek bir hücreye dönüştürebileceğiniz basit ve kullanışlı bir özellik.

Excel Sayfasında Kısayol Oluşturma

Excel Kısayol Oluşturma Excel ‘i kullanan herkezin, amacına göre değişiklik gösterse de sık olarak kullandığı bazı özellikler vardır. Örneğin kaydet tuşunu hepimiz kullanırız bu nedenle excel çalışma sayfasının sol en üst köşesinde sabit olarak kısayol eklidir. Excel ‘i geniş özellikleriyle kullanan birisi, farklı sekmeler altında bulunan kısayolları tek bir sekme altında toplayarak zamandan kazanmak isteyebilir. Bu konumuzda, excel çalışma sayfası üzerinde kısayol nasıl oluşturulur, buna değineceğiz. Excel ‘de iki farklı alanda kısayol oluşturabiliriz.      Alan File (Dosya),   Home (Giriş ), sekmelerinin bulunduğu alandır.       Alan ise sekmelerin üzerinde olan excel simgesinin yanında kaydet, geri  al,  ileri al, kısayollarının göründüğü alandır. Excel ‘e kısayol nasıl eklenir? Sekme alanına (1. alan) kısayol eklemek için; File (Dosya)> Options (Seçenekler) > Costumize Ribbon adımlarını izleyebilirsiniz. ...